Nieuws & Opinies

Digital Highlights met o.a. the rise and rise of Pinterest & social media in China

In het tijdperk van big data worden we overspoeld met content, maar hoe weet je nu wat écht interessant is om te lezen? Het team van Fleishman-Hillard publiceert maandelijks een selectie van boeiende nieuwsberichten en achtergrondartikelen.

Met deze keer:
– Nieuwe code reclame via e-mail
– Pinterest: hét sociale netwerk van 2012?
– 5 redenen voor CEO’s om social te gaan
– Waarom Chinezen social media omarmen

Nieuw
Nieuwe Code Reclame via e-mail – vanaf 1 januari 2012
E-mailmarketing moet transparanter worden. Daarom hebben de DDMA, Thuiswinkel.org en VNO-NCW de eisen rond e-mailmarketing aangescherpt. De nieuwe Code Reclame via e-mail vervangt de oude regeling voor commerciële mail aan bedrijven en consumenten en is 1 januari 2012 van start gegaan. Download hier de hele regeling.

Twitter’s mad at Google, should you be?
Google kondigde in januari een nieuwe feature  aan: search plus your world. Een tool waarmee je zoekt binnen je persoonlijke netwerk (dankzij Google+). Twitter is furieus, omdat de zoekresultaten op deze manier dit product van Google voortrekken ten opzichte van Facebook en Twitter.

Social
5 Ways to Use Google+ to Improve Your Search Engine Optimization Volgens dit artikel kun je het best Google+ omarmen om beter te scoren op het gebied van zoekmachineoptimalisatie (SEO). Google+ wordt namelijk vanaf nu getoond in de zoekresultaten. Social experts zijn er overigens nog steeds niet uit of Google+ het dit keer wél lukt om een succesvol social network op te bouwen.

7 Creative ways your brand can use Pinterest
Ondanks het feit dat Pinterest al zo’n 2 jaar bestaat, heeft dit netwerk pas de laatste periode een boost gekregen. Dit netwerk is er een om goed in de gaten te houden. Voor wie het nog niet kent: met Pinterest is het mogelijk ‘digitale prikborden’ te maken. Een gebruiker pint simpelweg een beeld vast dat hij/zij interessant vindt, wat volgers van dit prikbord weer kunnen zien en delen.  Pinterest genereert nu al meer traffic naar 3rd party websites dan Google+ Youtube en LinkedIn bij elkaar en wordt door bijvoorbeeld Pete Cashmore van Mashable al gezien als hét sociale netwerk van 2012.

Infographic: Meet The Chinese Facebook, Twitter & YouTube
Een kwart van alle social media komt uit China. Niet alleen geeft deze infographic weer welke sociale netwerken groot zijn in China, maar ook verschaft het meer inzichten over hoe het kan dat zoveel Chinezen social media omarmen. Meer vragen over deze ontwikkelingen? Wij hebben een aantal ‘China-specialisten’ binnen ons globale netwerk!

5 redenen voor CEO’s om social te gaan (infographic)
CEO’s liggen gelukkig steeds minder vaak wakker van de ontwikkelingen op digitaal gebied en beginnen social media langzaam te omhelzen als podia om hun doelgroepen te bereiken. Deze infographic geeft een goed beeld van de toenemende social engagement van CEO’s.

Tot slot…
Contentplanning via 3 contentlevels
Niet helemaal nieuw, maar in deze whitepaper wordt uitgebreid ingegaan op de do’s en don’ts van een contentstrategie, onderscheidende factoren, verschillende motivaties en doelstellingen.
Handige handvatten voor iedereen die hiermee bezig is.

12 digital marketing fundamentals to get right in 2012
De belangrijkste boodschap voor 2012: creëer een cross-channel engagementstrategie.
“The importance of developing an engaging, shareable brand increases each day as algorithms evolve (especially Facebook, Google, LinkedIn) and people FAVOUR THE MOST ENGAGING BRANDS”.

When PR gets muddied, the big mops come out
Li’l Sprouts Montessori doet een oproep aan PR-bureau’s om in 2012 de bezem door de PR industrie te halen. Bell Pottinger en The Livingston Group worden genoemd als PR-bureau’s met dubieuze praktijken, maar ook Edelman krijgt een sneer mee. Oftwel: tijd dat de definitie van PR wordt herzien, zie hier de voorgestelde definities van PR.

Dit was de eerste versie va n ‘digital highlights’ van dit jaar. Tips voor interessante artikelen en feedback rond de digital highlights zijn altijd welkom. Laat het ons weten via Twitter: @FleishmanNL.

Onderwerpen: